Aika menee liian nopeasti

Kalo mina!

Viime viikon alussa fixailimme Veeran puhelinongelmaa. Asia on nyt hoidossa ja black friday-aleista löytyi Veeralle jotakuinkin toimiva älypuhelin 45 eurolla. Hyödynsimme alennuksia myös lämmityslaitteeseen, joten nyt kämpässämme tarkenee, varsinkin kun patteritkin ovat alkaneet toimimaan. Harjoittelussa olemme pysyneet neurokirurgisella osastolla yhdessä espanjalaisen sekä muutaman paikallisen opiskelijan kanssa. Harkkaan on edelleenkin mukava mennä, varsinkin kun monista harkkakamuista on tullut meille hyviä ystäviä. Harkassa on mukavaa, kun pystymme osallistumaan potilaiden kuntoutukseen, sillä kuljemme yleensä pareittain ja kaikista on aina hauskaa kun koitamme puhua kreikkaa.

Perjantaina suuntasimme Monastirakiin meille uuteen ravintolaan lounastamaan ja tekemään kouluhommia hyväksi toviksi. Kun olimme ahertaneet suuntasimme Little Kook-nimisen kahvilan lähettyville, sillä siellä oli upea joulukatu. Ihastelimme valoja ja tunnelmaa.

Launtaina nukuimme niin pitkään kun ikinä jaksoimme. Pienen aamutsemppailun jälkeen lähdimme kohti viikonlopun viettoa, Vouliagmeniin. Vouliagmeni on Ateenan eteläinen lähiö noin 20 kilometrin päässä keskustasta. Siellä on Ateenan lähistön hienoimmat rannat ja se on myös jonkin verran hienompaa ja varakkaampaa aluetta. Vietimme Vouliagmenissa kivassa hotellissa yhden yön ja nautimme maittavasta hotelliaamupalasta. Heti lauantaina menimme katsomaan tunnetun Vouliagmenin järven. Järven ympärillä oli kalliot ja se onkin syntynyt kun luolan katto on romahtanut. Kesällä se on varmasti aivan mieletön, mutta olihan siellä nytkin muutama uimari. Vesi näytti olevan yhä 25 astetta, me päädyimme vain katselemaan maisemia aidan toiselta puolelta, sillä aivan järven rannalle päästäkseen pitää maksaa sisäänpääsymaksu.

Illalla kävimme syömässä ylläri ylläri sushia. Se todella maittoikin ja hyvän ruoan jälkeen jaksoi tavata pari paikallista kaveriamme ja jatkaa illan viettoa kahdessa eri paikassa. Toinen oli enemmänkin istuskelupaikka ja toinen tanssipaikka. Jälkimmäinen paikka oli aivan tupaten täynnä hienosti pukeutuneita ihmisiä ja me emme olleet varautuneet clubille menoon.., joten tunsimme itsemme hieman alipukeutuneiksi. Ilta oli kuitenkin hauska. Ennen kamujen tapaamista istahdimme hetkeksi hotellin baaritiskille. Meitä palveli aivan ihana baarimikko, George, joka teki meille spesiaalitoivejuomat ja haki jopa omalta kasvimaaltaan tuoreet yrtit. Hän halusi myös maistattaa meillä oman lempijuomansa. Meillä oli oikein mukava juttutuokio ja hän oli mm. vaikuttunut siitä, kuinka paljon olimme kerinneet reissailla.

Sunnuntaina nautimme oikein maittavan aamupalan. Sen jälkeen menimme vielä huoneeseen makoilemaan megahyviin sänkyihin. Ennen kuin ehdimme huomatakaan oli kello 11.55 ja hotellin respa soitti muistuttaakseen, että uloskirjaaminen on kello 12. Joten jos haluatte vinkkejä viiden minuutin tehokkaaseen pakkaamiseen ja check outtiin, annamme niitä parhaamme mukaan. Jäimme vielä nauttimaan hotellin altaalle kreikkalaiset kylmät kahvit eli freddo espressot. Tovin päästä hyvästelimme hotellin ja suuntasimme Vouliagmenin rannalle. Maksoimme pienen sisäänpääsymaksun ja parkkeerasimme rantatuoleihin. Ihmettelimme, kun osa paikallisista oli bikineissä ja kävi jopa uimassa, sillä me makasimme tuoleille talvitakit päällä. Luulisi, että asetelma olisi ollut toisinpäin. Sää oli aurinkoinen, mutta melko viileä verraten tottumaamme, asteita oli noin 17.

Aika on mennyt aivan liian nopeasti ja olemme viihtyneet niin hyvin, että voisimme olla vaikka toiset kolme kuukautta Kreikan maalla. Joka tapauksessa aivan mahtavaa joulukuuta kaikille!

1. Jassu!
    Ollut varmaan mielenkiintoista nähdä etelän helteisen kesän kääntyvän "talveksi" kaikkine muutoksineen (sää, turismi saarilla ym).
    Mitenhän siellä ihmiset valmistautuvat jouluun?
    Jatkoa odotellessa:)

1. Näin on, tästä ehkä vielä viimeisessä postauksessa.

2. Kiva kun yritätte puhua kreikkaa välillä. T Anssi

3. Viime reissulla huoneisiin rynnättiin sisään 9.30 aamulla vaikka check out oli 12.00 :D Sitten oltiin tyrmistyneitä, kun olinkin nukkumassa vielä