Kuukausi reissun päällä

Kala ime!

Viime viikolla pääsimme vihdoinkin tekemään täyden harkkaviikon, sillä lakot eivät haitanneet työmatkaamme. Kuljemme harkkaan joka päivä metrolla, puoli tuntia suuntaansa. Aamuisin metrot ovat tupaten täynnä ja välillä metroon ei vaan mahdu. Julkinenliikenne toimii lakkoja lukuunottamatta moitteettomasti. Opiskelijahintainen julkisenliikenteen kuukausikortti on myös hyvin edullinen, vain 15 euroa. Muutenkin metroja tulee käytettyä päivittäin, sillä meidän asuinalueeltamme on jonkin verran matkaa keskustaan.

Kävimme viime perjantaina boulderoimassa belgialaisen vaihtokaverimme kanssa. Boulderoiminen on siis "kalliokiipeilyä" eli sisätiloissa kiipeämistä ilman köysivarmistusta. Menimme päiväsaikaan, joka oli oikein hyvä ajoitus, sillä siellä ei ollut juurikaan muita, joten mahduimme hyvin kiipeilemään. Kiipeily oli yllättävän rankkaa ja jaksoimme kiipeillä n. tunnin, sillä kädet väsyivät melko nopeasti. Hauskaa kuitenkin oli ja menemme jatkossa uudestaankin!

Olemme saaneet hyvin paljon harkkatovereiltamme suosituksia erilaisiin ruokapaikkoihin. Päätimme käydä lauantaina testaamassa näistä yhden, Mama Roux:n. Tämä sijaitsi Monastirakissa, joka on Acropolis-kukkulan läheisyydessä ja jota paikalliset pitävät yhtenä tärkeimmistä kohtaamispaikoista. Kävimme myös pyörimässä Omoniassa, joka on aivan keskustan alueella, mutta jota monet paikalliset pitävät vähän levottomampana alueena. Illalla suuntasimme vielä meidän vakkarisalille, Palmos Gymille.

Sunnuntaina oli pitkästä aikaa aikainen herätys. Kello soi jo kuudelta ja seitsemältä olimme valmiita matkaamaan Syntagme Squarille. Lähdimme siis Erasmus matkalle Nafplioon, joka on Kreikan entinen pääkaupunki ja se sijaitsee Peloponnesoksen niemimaalla. Bussien piti startata klo. 7.30, paikalle päästyämme tajusimme, että turhaan olimme pitäneet kiirettä, sillä pääsimmekin lähtemään matkaan vasta klo. 8 jälkeen. Pysähdyimme ensin Mykinesin arkeologiseen kohteeseen, jossa kiertelimme n.1,5 tuntia. Tämän jälkeen suuntasimme pääkohteeseemme. Kaupungissa oli vapaata aikaa kierrellä noin nelisen tuntia. Ensimmäiseksi etsimme hyvän ravintolan, sillä olimme jo todella nälkäisiä. Kävimme syömässä jälkiruoat, monien suosittelemaa jäätelöä, jotka maistuivat aurinkoisena ja lämpimänä päivänä. Halusimme päivään vielä jotain aktiiviteettia, joten vuokrasimme jonkinmoisen turisti pyörän/kärryn. Tällä ajelimme vielä Nafplion rantakaduilla ja hieman vilkkaammalla tiellä autojen seassa, jonka totesimme olevan hieman vaarallista.

Pidimme kaupungista, sillä se oli rauhallinen ja todella idyllinen. Nafpliossa sijaitsee Palamidi-linnoitus, johon olisimme halunneet kiivetä hienojen näköalojen toivossa. Kiipeämiseen olisi kuitenkin mennyt tunti, eikä meillä ollut tarpeeksi aikaa tähän. Tyydyimme nauttimaan maisemista ja ilmasta rantakaduilla. Olimme takaisin Ateenassa noin kahdeksan aikoihin.

Seuraavassa postauksessa enemmän fysioterapiasta, sillä osastot ovat siihen mennessä aika varmasti jo vaihtuneet...

Hauskaa viikon jatkoa!

1. Iltaa Kreikkaan! Kiva lukea teidän kertomuksia!

1. Iltaa! Kiva kuulla, pysyhän vielä kuulolla sillä lisää on tulossa.